04 اردیبهشت 1395 - 4:13
شناسه خبر: 4245
نسخه چاپی
اشتراک گذاری
خاویار ایرانی نیازی به بازاریابی ندارد؛
کمین برندهای خارجی برای خاویار ایرانی
به گزارش روابط عمومی کانون صنایع غذایی ایران، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی درخصوص صادرات خاویار،گفت: نیازی به بازاریابی بین المللی برای صادرات خاویار نداریم؛زیرا خاویار ایرانی از منظر کیفیت سرآمد خاویارهای معتبر جهان است،اما باید مراقبت کرد تا برخی ها خاویار ایرانی را بنام خود ثبت نکند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خاویار ایرانی رتبه ممتازی در جهان دارد، تصریح کرد: بسیاری از برندهای خارجی خاویار علاقمند هستند از برندهای ایرانی برای فروش محصولشان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ما باید میزان تولید خاویار ایرانی را با یک برنامه کلان وهدفمند افزایش دهیم ، ادامه داد: روش صیادی نیازمند تغییر است تا بتوانیم تولیدات ماهی و آبزیان دریایی را به نحو اصولی افزایش دهیم.
بائوج لاهوتی،ادامه داد:در بسیاری از کشورهای جهان ما شاهد پرورش ماهی هستیم این امر موجب می شود نه تنها شاهد افزایش ماهیان و آبزیان باشیم ؛بلکه وضعیت صیادان ما نیاز روزبه روز به سمت ایده آل های اقتصادی حرکت خواهد کرد.
بائوج لاهوتی با بیان اینکه پروش ماهی کار نویی است که در استان های شمالی شروع شده است ،ادامه داد:صیادان برای حضور موفق و در چارچوب پروش ماهی نیازمند تسهیلات کارآمد هستند تابتوانند در این راستا موفق عمل کنند.
وی،یادآورشد: پرورش ماهی در قفس و صادرات خاویار می تواند صنعت شیلات را به سمت توسعه محوری بیش از گذشته رهنمون کند؛زیرا زمانی که میزان تولیدات خاویار ایرانی به میزان بازارهای بین المللی افزایش یابد،بطورحتم علاوه بر بهبود وضعیت صیادان می توانیم از برند ایرانی خاویار در بازار جهانی دفاع کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش میزان صادرات خاویار باید در دستور کار قرار بگیرد،گفت:خاویار ایرانی رتبه ممتازی در جهان دارد.